Forsinkede klimatosserier

En gang før årtusindskiftet skulle jeg besøge en bekendt og gik hen ad en villavej nord for København. Længere fremme gik der en kvinde med en hund. Da jeg overhalede hende og så hendes profil, fik jeg et mindre chok. Det var Pia Kjærsgaard, desværre ikke hende her men politikeren. Bagefter ærgrede jeg mig, fordi jeg ikke spurgte hende, om hun var ude og lufte svinehunden.

I stedet for nydanskerne er det nu klimatosserne, som er hadeobjektet.


Det var en af Greta Thunbergs forfædre, som opdagede drivhuseffekten

Det hjælper ikke at være tudefjæs, så er det bedre at se en film
og synge en opbyggelig sang

    eller to

    Der er ingen grund til at vente på klimaloven, der er ‘lavthængende frugter’ for enhver pengepung. Måske har du – kære læser – allerede et kød- og benzinforbrug tæt på nul på grund af dårlig økonomi. Men der er andre usynlige fristelser i hverdagen, for eksempel rulletrapper og automatkaffe.

    Gør som i gamle dage og lyt til din energist



Skriv en kommentar

Filed under miljø, politik, Uncategorized, videnskab, webvideoer

Skriv en kommentar